A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Михайлівський ліцей Михайлівської сільської ради Полтавського району Полтавської області

Наказ про створення Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу

МИХАЙЛІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

МИХАЙЛІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ МИХАЙЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.  Молодіжна 9, с. Михайлівка, Полтавський район,

39443 Тел. (+38 05364) 9 – 41 – 85

E-mail: my_shkola@ukr.net  код ЄДРПОУ 23551665

____________________________________________________________________________

Н А К А З

    від    05/09/2022                                                                                   № 15-о/д

Про створення безпечного освітнього середовища,

формування в дітей та учнівської молоді

ціннісних життєвих навичок у 2022-2023 н.р.

                 Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від         14 грудня 2016 р. № 988-р, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 року  №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», зареєстрованого  в Міністерстві  юстиції   України   від   03.02.2020  року за № 111/34394,  наказу Міністерства освіти і науки від 26.02.2020 року  № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти», листа Міністерства освіти і науки від 20.03.2020 року  №6/480-20 «Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)  в закладах освіти», з метою створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти, вільного від насильства та булінгу (цькування), з метою організації роботи щодо профілактики булінгу, правопорушень, запобігання злочинності, безпеки життєдіяльності, попередження насильства в сім’ї над дітьми, виховання в учнів таких цінностей як толерантність, повага, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві, виховання поваги до Конституції держави законодавства, державних символів – Герба, Прапору, Гімну, поваги та любов до державної мови, забезпечення комфортних умов навчання та праці, створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства, з метою попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі

НАКАЗУЮ:

1. Розробити та затвердити комплексний План заходів щодо створення безпечного освітнього середовища у Михайлівському ліцеї на 2022/2023 н.р. (додаток додається)

2. Створити шкільну комісію з профілактики булінгу у такому складі:

  • Голова комісії – Чопей Т.С., заступник директора з виховної роботи;

Члени комісії:    

  • Діденко Т.О., практичний психолог;
  • Ільницька А.В., соціальний педагог;
  • Шаповалова Л.В., педагог-організатор;

3. Заступнику директора з виховної роботи Чопей Т.С.:

3.1.Ознайомити педагогічних працівників з комплексним Планом заходів щодо створення безпечного освітнього середовища у Михайлівському ліцеї на 2022/2023 н.р.

3.2 Розробити спільно з МО класних керівників та учнівським самоврядуванням правила поведінки учнів у закладі та слідкувати за дотриманням.        

До 15.09.2022

3.3. Проводити просвітницьку роботу спільну з іншими службами з питань безпечного середовища серед учнів та підлітків.                                                                                                       

3.4.Постійно контролювати поведінку дітей, взаємовідносини між дітьми протягом 2022/2023 навчального року.

3.5.Своєчасно виявляти батьків або осіб, що їх замінюють які ухиляються від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо створення належних умов для життя, навчання та виховання учнів.                                                                

4. Взяти під особистий контроль виконання Плану заходів щодо створення у 2022/2023 навчальному році безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок.                                                                                  

5. Питання організації безпечного середовища тримати на постійному контролі.

6. Заступникам директора Чопей Т.С. та Шкрябіній О.В. забезпечити належний контроль за чергуванням вчителів.

Протягом 2022/2023 н.р.

7.Педагогічним працівникам:

7.1.Забезпечити виконання Плану заходів щодо створення безпечного освітнього середовища у Михайлівському ліцеї на 2022/2023 н.р.

7.2. Формувати  в  учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного.                                                                           

7.3. Уникати проявів жорстокого ставлення до учнів, приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства (фізичного або психічного)

7.4. Терміново інформувати адміністрацію закладу  про будь-які випадки неправомірного поводження працівників або учнів до інших учнів.

7.5. Використовувати різноманітні методи роботи для профілактики булінгу.

Протягом 2022/2023 н.р.

8.Класним керівникам:

8.1.Забезпечити щоденний контроль за станом кожної дитини з метою попередження проявів насильства або негативний явищ.                                                                              

8.2. Створювати позитивну атмосферу в учнівському колективі.

8.3. Терміново повідомляти адміністрацію закладу щодо порушень правил безпечного освітнього простору.

8.4. Забезпечити проведення роз’яснювальної роботи серед учнів та батьків щодо безпечного освітнього середовища через різноманітні форми роботи.

8.5. Проводити разом з практичним психологом діагностику психологічного клімату класу і виявляти дітей, які зазнали прояви булінгу зі сторони своїх однокласників.

8.6. Формувати безпечний освітній простір шляхом створення позитивного мікроклімату класу, оволодіння учнями навичок безпечної поведінки та толерантної міжособистісної взаємодії.

8.7. При плануванні виховної роботи на 2022/2023 навчальний рік передбачити дієві заходи і форми роботи з профілактики дитячих правопорушень та безоглядності.

8.8. Посилити індивідуальну роботу з учнями, схильними до правопорушень та їх батьками.

8.9. Проводити години спілкування «Мобінг», «Булінг».

8.10. Розробити спільно з учнями правила поведінки у класі і слідкувати за їх дотриманням.

Протягом 2022/2023 н.р.

9. Практичному психологу Діденко Т.О. та соціальному педагогу Ільницькій А.В.:

9.1. Забезпечити ефективне функціонування соціально-психологічної служби з питань створення безпечного освітнього середовища.

9.2. Забезпечити здійснення моніторингу ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді.

9.3. Розробити індивідуальні програми психолого-педагогічного супроводу учнів «групи ризику»                                                                                               

9.4.Здійснювати психолого-педагогічний контроль за індивідуальними та сімейними факторами, які формують у дітей схильність до агресивної поведінки та жорстокості;  своєчасне виявлення учнів, схильних до агресивної поведінки, методом педагогічної і психологічної діагностики.

9.5.Забезпечити проведення соціально-психологічних досліджень серед здобувачів освіти з питань попередження насильства в сім’ї, булінгу та розробити рекомендації з питань створення безпечного освітнього середовища в закладї.

9.6.Проводити спостереження за міжособистісною поведінкою учнів, проводити опитування усіх учасників освітнього процесу.

9.7.Проводити діагностику стану психологічного клімату класу і виявляти дітей, які зазнали або можуть піддаватися булінгу, мобінгу зі сторони своїх однокласників.

9.8.Спланувати профілактично-просвітницьку роботу щодо попередження  і подолання булінгу.

9.9.Формувати безпечний освітній простір шляхом створення позитивного мікроклімату, оволодіння учнями навичок безпечної поведінки та толерантної міжособистісної взаємодії.

Протягом 2022/2023 н.р.

 

10.Завідуючий бібліотекою Золотайко Л.Є. створити в бібліотеці закладу постійно діючі тематичні виставки з питань безпечного освітнього середовища.

Протягом 2022/2023 н.р.

11. Зобов’язати вчителів та персонал закладу тримати на контролі виконання даного наказу та терміново повідомляти адміністрації  у разі виявлення порушень з питань безпечного освітнього середовища.

Протягом 2022/2023 н.р.

12. Координацію за виконанням даного наказу покласти на ЗДВР  Чопей Т.С., практичного психолога Діденко Т.О., соціального педагога Ільницьку А.В.

 

 

Директор                                                                                                        В.В.Ярославська

 

 

З наказом ознайомлені:

_________________Т.С.Чопей

_________________Т.О.Діденко

_________________А.В.Ільницька

_________________Л.В.Шаповалова

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказом Михайлівського ліцею

Михайлівської сільської ради

від   05.09.2022   № 15–о/д

 

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок у Михайлівському ліцеї на 2022-2023 н.р.

 

      Зміст діяльності

Термін виконання

Відповідальні

1.

Організація відповідних заходів безпеки (охорона, чергування педагогічних працівників, спостереження за приміщеннями і територією закладу освіти)

Чергування працівників в приміщеннях і на території закладу

Чергування класів по закладу освіти

Постійно

 

 

 

 

За графіком

Директор закладу освіти, завгосп

 

Педагогічні працівники

Заст.дир. з НВР, кл. керівники  5-11 класів

2.

Контроль за виконанням Статуту закладу освіти , законодавства України про освіту, Правил внутрішнього трудового розпорядку

Дотримання норм педагогічної етики

Постійно

 

 

 

 

Постійно

Адміністрація закладу освіти

 

Педагогічні працівники

3.

Забезпечення безпечного психологічно комфортного освітнього середовища

Постійно

Працівники закладу освіти

4.

Психологічна просвіта здобувачів освіти з метою профілактики булінгу в учнівському середовищі

Протягом  року

Практичний психолог, соціальний педагог

 

 

 

 

 

 

 Заняття з елементами тренінгу «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» у

5-11класах

Січень

 

Поради «Як допомогти упоратися з булінгом» (1-11класи)

Протягом  року

 

Години спілкування на теми: «Кібербулінг», 

«Булінг у школі: чому діти цькують дітей і що з цим робити у 5-11класах

Протягом року

 

Корисні правила-поради для  профілактики і подолання кібербулінгу для учнів та батьків   

Протягом  року

 

 Бесіда « Мова знущання: як відрізнити булінг від насміхання» . 

( 5-11класи)

Лютий

 

Перегляд та обговорення відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! Моя історія про булінг і кібербулінг». 8-11класи.

Протягом  року

 

Виховна година « Психологічне та фізичне насильство в закладі освіти. Хто має відповідати за законом»

Квітень

Спостереження за мікрокліматом в учнівському колективі.

Анкетування та тестування учнів (за потребою) для вивчення  мікроклімату та його корекції

Протягом року

Практичний психолог. Класні керівники 1-11 класів.  Практичний психолог

Години спілкування в класних колективах  з метою засвоєння учнівською молоддю морально-етичних, соціальних ціннісних орієнтирів:

«Людина починається з добра»;

16 листопада — День Толерантності;

Стоп Булінг

 

Протягом  року

 

Класні керівники 1-11 класів, соціальний педагог

Інформаційно -просвітницька робота з  пропаганди здорового способу життя.

Протягом  року

Заступник  директора  з НВР,

Класні  керівники

1 – 11 класів, практичний  психолог, соціальний педагог,  учителі, педагог-організатор

Правова освіта учнів, запобігання правопорушенням, злочинності неповнолітніх:

– профілактика правопорушень та злочинності неповнолітніх,

– профілактики дитячої бездоглядності,

– правова та психологічна підтримка дітей, які опинились у складних життєвих умовах,

– запобігання насильству, булінгу;

– формування у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги,

– запобігання та протидія торгівлі людьми,

– управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями,

– формування морально-етичних, соціальних, громадянських ціннісних орієнтирів.

Протягом  року

Заступник  директора  з НВР,

класні  керівники

1 – 11 класів, практичний  психолог, соціальний педагог,  учителі, педагог-організатор

Розвиток дієвих органів учнівського самоврядування

 

Школа лідерства

Протягом  року

Педагог-організатор, класні керівники                 5-11 класів

Педагог-організатор, практичний  психолог

10·

Створення умов для позитивної соціалізації та самореалізації учнів у різноманітних класних та шкільних заходах в позаурочний час

Залучення учнів до участі в конкурсах знавців, предметних олімпіадах, пошуково-дослідницькій роботі

 

 

 

Протягом  року

Класні керівники   1-11 класів, педагог-організатор, керівники гуртків 

Педагогічні працівники закладу освіти

11·

Оновлення банку даних дітей, які потребують особливої соціальної соціальної уваги та підтримки

Організація соціальної підтримки дітей,  пільгових категорій

Вересень,

січень

Соціальний педагог, класні керівники         1-11 класів

12.

Оновлення банку даних  учнів, схильних до правопорушень, бродяжництва, дітей з сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах

Психолого-педагогічний супровід дітей, робота з батьками

 

Вересень, січень

 

Протягом  року

Соціальний педагог, класні керівники         1-11 класів 

Класні керівники         1-11 класів, практичний психолог

13.

Постійний контроль за станом відвідування учнями навчальних занять. Оперативно з’ясовувати у батьків причини відсутності учнів у школі.

протягом року

Класні керівники         1-11 класів 

14.

Робота з батьками

За планами роботи

Класні керівники    1-11 класів, практичний психолог,  соціальний педагог

15·

Просвіта батьків з питань виховання та розвитку дитини, захисту прав дитини, формування здорового способу життя, превентивного виховання, попередження насильства в сім’ї

 Індивідуальні консультації

Протягом  року

 

Класні керівники   1-11 класів, учителі

16·

Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та  кібербулінгу для своєї дитини.

Вересень,

травень

 Практичний  психолог

17·

Оперативні, методичні наради, вивчення законодавства України, інструктивно-методичних, нормативних документи МОН України, органів управління освітою з питань виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини.

Переглянути лист МОН України від 14.08.2020 №1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)

Протягом  року

 

 

 

Серпень

Заступник директора з НВР, педагогічні працівники закладу освіти

18·

Круглий стіл для педагогічного колективу.  Консультації  «Безпечна школа. Маски булінгу».

За планом

 Практичний  психолог

19.

Засідання педагогічної ради «Діяльність педагогічного колективу  щодо безпеки й благополуччя дитини»

Вересень

Заступник  директора  з НВР,   практичний психолог. соціальний педагог

20.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників на курсах,  семінарах, студіях ( онлайн освіта тощо)

Протягом  року

Адміністрація закладу освіти, голови творчих груп

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень